Westeifel Werke ausgezeichnet mit dem German Design Award in Gold

Auf der Fachmesse „Ambiente“ in Frankfurt a. M. fand die diesjährige Preisverleihung des German Design Awards statt. Ausgezeichnet wurde die Freiraummöbelserie Campus levis Modulsystem der Westeifel Werke. Das modular aufgebaute System ist in Zusammenarbeit mit dem Designbüro Wehberg aus Hamburg entwickelt worden. Als bestes Produkt in der Kategorie „Stadtmobiliar“ erhielten die Westeifel Werke die Goldauszeichnung.

Das Ziel des German Design Awards ist es, einzigartige Gestaltungstrends zu entdecken, zu präsentieren und auszuzeichnen. Die Auszeichnung wird vergeben durch den Rat für Formgebung. Der German Design Award zählt  zu den anerkanntesten Design-Wettbewerben weltweit und verfügt in Fachkreisen über ein hohes Ansehen. Die Jury kürt in jeder Kategorie nur einen Gold-Preisträger. Dieser besondere Titel wird nur an die Besten der Besten vergeben und steht für eine Spitzenleistung des internationalen Designs.

Die Serie Campus levis ist designorientiert und wurde speziell für die hohen Ansprüche in öffentlichen Freiräumen sowie auf Universitäts-, Schul- und Firmengeländen konzipiert. Individuelle und flexible Gestaltungswünsche sind leicht mit den Modulen realisierbar. Falls sich der Bedarf ändert, sind eventuelle Erweiterungen jederzeit möglich. Die Verpflegung von Schülern, Studenten oder Mitarbeitern nimmt einen immer größeren Stellenwert ein, für diesen Einsatzzweck werden geeignete Produkte benötigt. Die Bank- / Tischmodule in Reihenstellung eignen sich sehr gut für Mensa- und Gastronomiebereiche. Die entstehenden kommunikativen Sitzlandschaften laden zum Verweilen und zum Gespräch ein.

Die Fußkonstruktionen sind aus äußerst stabilem gekantetem Stahl mit einem Querschnitt von 9 x 1,2 cm als Schweißkonstruktion ausgeführt. Die Beschichtung erfolgt in einer hochwertigen fein strukturierten Oberfläche. Die Produkte sind in FSC-zertifiziertem Hartholz oder in Heimischem Holz erhältlich. Der FSC ist das einzige weltweit anerkannte Zertifikat für Produkte, die aus verantwortungsvoller Forstwirtschaft stammen. Eine weitere Besonderheit ist es, dass die Produkte von einer anerkannten Werkstatt für behinderte Menschen (WfbM) unter ökologischen und sozialen Gesichtspunkten hergestellt werden.

Download Pressematerial German Design Award 2017

Hier können Sie sich das Pressematerial unserer prämierten Produkte herunterladen:

- Kompletter Pressebericht als PDF

- Fotos Modulsystem Campus levis als ZIP (ca. 10 MB)

Westeifel Werke win red dot design award 2015

1994 companies from 56 countries competed for the world-wide coveted award with 4928 submissions. The Westeifel Werke based in the Eifel, took part in the contest with two products which were planned, developed and manufactured together with designer Max Wehberg.

Both outdoor furnishings submitted by Westeifel Werke, Modular system Campus levis and bench Versio Juno, obtained the Red Dot Award: Urban design 2015. Not only the design played an important part; a contributing factor, also, was the ecological aspect of utilizing FSC® certified hardwood for both products.

Model series Campus levis

Model series Campus Levis was designed especially for university- and school premises as well as company grounds. For these public and semipublic open spaces created for retreating and relaxing, a variable seating accommodation plays an important role. The modules of bench system Campus fulfill all outdoor seating requirements and may be combined with variable side- or lengthways extensions to form logically connected communication areas. Since all functions are fully interoperable, diversified seating standing and lounging areas, harmonizing with the natural environment, can be arranged. Extensions or rearrangements are technically feasible at any time.

The sub-constructions are each made of one single flat steel with a cross-section of 9 x 1,2 cm,  galvanized or optionally powder-coated. The wooden seat slats are made of untreated FSC-hardwood. Due to the high self-resistance of FSC-hardwood, waterproofing or glaze coating are unnecessary. FSC-hardwood has an outstanding longevity, however, maintenance of untreated hardwood is minimal.

Bench Juno

Bench model Juno is an interpretation of bench series Versio designed for highly frequented public localities. Its structural requirements focus on the bare essentials, precise function with regard to the technical longevity. Reduced to the absolute basic function, plain, inconspicuous and durable. The choice of material, dimensioning and surface areas are designed to keep maintenance and servicing to a minimum despite intensive long-term utilization. The 12 cm wide concrete side-element is cast in either light-grey or dark-grey standard colors. The wooden seat and backrest are made of untreated FSC-hardwood or of domestic wood. Due to the high self-resistance of FSC-hardwood, waterproofing or glaze coating are unnecessary. FSC-hardwood has an outstanding longevity but the maintenance of untreated hardwood is minimal.

- PDF Press release

- Photos Modular system Campus levis and Bench Versio Juno, ZIP (4,5 MB)

Design Max Wehberg

Characterized by his artistic parents’ house, Max Wehberg soon distinguished himself through his clear-cut style during his first internship in the Academy for Visual Arts in Hamburg, a reduced puristic design and his love of material and handcraft. After several years of activity as a freelancer, his bureau, founded in 1999, operates in the classic design-disciplines such as product-development or interior design and in areas of architecture, stage design and arts.

red dot design award

Crafts with an outstanding design-quality receive “red dot design award” through an international expert jury.

The price allocated for Design Innovations since 1955 by the Design Centre Nordrhein-Westfalen was renamed “the red dot award” in 2000. This pertains to a former practice of marking good product design with a red dot. In the year 2015, 4928 submissions from 1994 companies from 56 nations were entered in this category. Therefore, the red dot award is one of the biggest design competitions in the world.

No articles on watching list
EN_GesamtkatalogEN_GesamtkatalogKonfigurator_ENFSC-Pioniere_ENTelefon_EN